ד"ר שמעון נסים

פסיכולוג חינוכי מומחה (מ.ר. 27-31775)
מהפנט מורשה (מ.ר. 88169)

ד"ר שמעון נסים, פסיכולוג חינוכי מומחה (מ.ר. 27-31775) ומהפנט מורשה (מ.ר. 88169). בעל תואר "דוקטור לפילוסופיה" (PhD) באוניברסיטת בר אילן במסלול לפסיכואנליזה ופרשנות ותרבות.
ד"ר שמעון נסים בעל ניסיון מקצועי של למעלה מעשור בתחום טיפולים ואבחונים פסיכולוגים.
מומחה בטיפולים פסיכולוגים המאפשרים תחושת
שליטה וביטחון עצמי מוגבר בקרב המטופלים. הטיפולים וההתערבויות נערכים בגישה פסיכודינמית תוך שילוב של היפנוזה, טיפול CBT, וביופידבק.

בעל רישיון מטעם משרד הבריאות

פסיכולוג חינוכי מומחה מ.ר. 27-31775
מהפנט מורשה מ.ר. 88169

החזרים מקופות החולים ומביטוחים פרטיים

בהתאם לביטוח האישי
של המטופל

מוכר ע"י משרד החינוך

כל האבחונים וההמלצות תקפים
ומוכרים על ידי משרד החינוך

ניסיון למעלה מעשור

ניסיון מקצועי בטיפולים ואבחונים
פסיכולוגים דידקטיים

סודיות וחיסיון

המידע מתועד ונשמר
תחת חיסיון רפואי על פי חוק

חבר האגודה להיפנוזה

חבר באגודת הישראלית להיפנוזה משנת 2016.
חבר הסתדרות הפסיכולוגים משנת 2007

אשמח לעמוד לרשותכם בכל עת!

מלאו פרטיכם ואצור קשר בהקדם:

שירותי הקליניקה

היפנוזה היא טכניקה טיפולית המאפשרת שינוי רצוני ומבוקר במערכות הגוף של המטופל ובתודעתו. לטכניקה זו עוגן מחקרי, והיא משולבת בתחומי רפואה ופסיכולוגיה מגוונים. באמצעותה ניתן להוביל את המטופל לשנות את תגובותיו ההתנהגותיות, הקוגניטיביות, הפיזיולוגיות והרגשיות, כפי שמוגדר בחוק: "פעולה או תהליך המיועדים או עשויים לגרום באמצעות סוגסטיות לשינויים במצב תודעתו ובמודעותו של אדם אחר וכן לשינויים בגופו, בתחושותיו, ברגשותיו, בחשיבתו, בזיכרונו או בהתנהגותו" (סעיף 1 לחוק השימוש בהיפנוזה, התשמ"ד-1984).

הגישה בטיפול זה הינה כי המקור של קשיים פסיכולוגיים רבות הוא בלמידה מתוך חווית שליליות בעבר עם קיבוע של תהליכי חשיבה שגויים ושל הנחות שגויות שהתקבעו לאורך החיים. לצורך ההבדל אציין כי גישות טיפוליות דינאמיות טוענות כי מקורן של הפרעות פסיכולוגיות הינו בתהליכים נפשיים בלתי מודעים ששורשם בד"כ בילדות המוקדמת.

נכון להיום יושמו עקרונות ה CBT לשיטות טיפוליות במגוון רחב מאוד של בעיות פסיכולוגיות והתנהגותיות כמו הפרעות התנהגות, שליטה עצמית, אלימות, ADHD, ביטחון עצמי נמוך, קשיים חברתיים, וכן סביב חרדה.

ביופידבק הנו כלי מדידה טיפולי המאפשר לנבדק ולפסיכולוג לראות בזמן אמת את התגובות הפיזיולוגיות של המטופל למצבי לחץ, STRESS ובהמשך גם ללמוד לשנות את התגובות ולהגיע להרגעה עצמית ומיקוד עצמי.


לביופידבק יתרונות מוכחים מחקרית ההופכים אותו לאפקטיבי במיוחד בשילובו עם טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT).

אבחון פסיכולוגי IQ test – מטרתה העיקרית של ההערכה הפסיכולוגית הינה לתאר את התמונה הפסיכולוגית של הנבדק המורכבת ממצבו השכלי (אינטליגנציה ומנת משכל- IQ – במקור: מבחן הסתגלות), מצבו הרגשי, החברתי, והאישיותי, ולהעריך את הכוחות והקשיים ואת האינטגרציה ביניהם.

אבחון פסיכודידקטי הוא אבחון הכולל הערכה פסיכולוגית וכן והערכת תחומי למידה. במרכיב הפסיכולוגי נבדקת היכולת האינטלקטואלית (מנת משכל- וכן חלקים רגשיים הקשורים ללמידה).

במרכיב הדידקטי נבדקים תחומי קשב וריכוז, לקויות למידה, זיכרון, תפקודי למידה (כמו קריאה, כתיבה והבנה, חשבון ואנגלית).

הקליניקה שלנו

ד"ר שמעון נסים מייעץ לפסיכולוגים, למנהלים, צוותי חינוך מובילים, מורים והורים בתחומי הפסיכולוגיה, בין אלו:

אבחונים פסיכולוגים, לקויות למידה, חינוך מיוחד, חרם ונידוי חברתי, קשיי התנהגות ודימוי עצמי נמוך, טיפול פסיכולוגי, טיפול בטראומה, טיפול בהיפנוזה, מבצע התערבויות מערכתיות בחירום ומוביל בניית תכניות התערבות פרטניות ומערכתיות.

כמו כן, ד"ר שמעון נסים מופיע כעד מומחה בבתי משפט לענייני משפחה לבקשת השופטים סביב סוגיות של התערבויות טיפוליות חינוכיות, פסיכולוגיות וטיפוליות לילדים ולמשפחותיהם.
האבחונים ההתערבויות והטיפולים נערכים בקליניקה פרטית בלבד במערב ראשון לציון תוך שמירה על סודיות וחיסיון על פי חוק.

מאמרים

בעיות חרם חברתי

הפרעות התנהגות בביה"ס היסודי והתמודדות עם תוקפנות ועם דחייה חברתית וחרם תקופת בית הספר היסודי היא גיל שלמעשה צריך להוביל

אבחון קשב וריכוז ADHD

אבחון קשב וריכוז ADHD (Attention deficit hyperactivity disorder) בשנים האחרונות גוברת מגמת אבחון ילדים ונוער כסובלים מהפרעת קשב וריכוז ADHD.

אבחון לקויות למידה

RTI: Response to Intervention: תגובה להתערבות זווית חדשה אבחון לקויות למידה – המודל מייצג גישה, פילוסופיה, עמדה ביחס לעבודת המסגרות

התאמת דרכי היבחנות

התאמות בדרכי היבחנות  בבחינות הבגרות   בחוזר מנכ"ל בנושא בחינות הבגרות מדצמבר, 2003 פורסמו רשימת ההתאמות בשלוש רמות. בכל רמה פורסמה

התאמות למבחנים

הישגים לימודיים ודימוי עצמי- תאוריות פסיכולוגיות מתארות את קבוצת השווים, אותם תלמידים באותה קבוצת גיל, הילדים בכיתה, כקבוצת השוואה וכמדד

אבחון פסיכודידקטי

המעבר לבית ספר הינו מעמד מרגש ומלא חששות הן להורה והן לילד. למעשה, קיימים הבדלים משמעותיים בין הלמידה בגן לבין

אלימות וחרם ברשת האינטרנט

בשונה מחרם חברתי בכיתה החרם ברשת האינטרנט אינו מוגבל במספר המשתתפים והרבה יותר קשה לעצור אותו. התכנים הפוגעים- אם זה

חרם ונידוי חברתי

ראשית, אני מודע ונותן מקום לסבל העצום שהתלמיד שעבר ועובר חרם חברתי חווה.  אני מודע להשלכות ולכך בתחת חרם כל

לקות למידה

המונח לקויות למידה הפך לשגור בפיהם של מורים, הורים ואנשי חינוך. פעמים רבות אני נשאל על ידי הורים מה זו

אבחונים פסיכודידקטיים

בעזרת אבחון פסיכודידקטי נוכל לממש את היכולות שלך בלמידה ובמבחנים. חייגו עוד היום לפרטים נוספים 072-33-80-121 או מלאו פרטיכם: בעזרת

Call Now Button